Share

cover art for "Det är under all kritik!"

Studio Allsvenskan

"Det är under all kritik!"

Vi finns även på Patreon, där du får ALLA avsnitt reklamfria direkt efter inspelning. Dessutom får du tillgång till våra exklusiva poddserier där vi släpper avsnitt tisdag till fredag varje vecka. Bli medlem här!

Studio Allsvenskan älskar måndagar!

Starta veckan på bästa sätt genom att landa i vårt fullmatade magasin om helgens ALLA matcher.

Det har varit full omgång och vi ger er allt från alla arenor.

Vi snackar målkamera i Norrköping, Hugo har varit på plats i Göteborg och har intervjuer med sig hem från toppmatchen Häcken-Hammarby, Birro lirkar in lite från sitt besök hos ÖIS, och vi hyllar Marcus Antonsson som i sin tur hyllar Värnamos försvarsspel.

Vi applåderar både Malmö FF och Helsingborg efter ett grymt derby i Skåne och så har Elfsborg börjat vinna fotbollsmatcher igen.

Mjällby verkar ha tappat fart och AIK fortsätter att förvirra, förundra och förfära genom att inte vinna när man har chansen att hänga på i toppen.

Birro blandar ihop målvakterna i Degerfors men alla älskar vi den forsatta beslutsamheten i bruksklubben.

Henke var på plats när Djurgården vinner mot IFK Göteborg med 3-0 och utöver det blir det även lite Ulf Lundell och en debatt om domarna.

Studio Allsvenskan finns ute för alla överallt.

More episodes

View all episodes

• "Vilken transferbomb – klassvärvning"

48:33
    Studio Allsvenskan finns även på Patreon, där du får ALLA våra avsnitt reklamfritt direkt efter inspelning. Dessutom får du tillgång till våra exklusiva poddserier där vi släpper avsnitt tisdag till fredag varje vecka. Bli medlem här!I dagens Studio Allsvenskan sänder vi all vår kärlek och ala våra böner till Kristoffer Olsson och hans anhöriga.Jag törs säga att han har ett helt land vid sid sida just nu.Efter det handlar det så klart om matcherna i Svenska Cupen som spelades igår, och så hinner vi prata om Iran Daleho Irandust till BP och alla andra övergångar som skett.Studio Allsvenskan håller den medmänskliga och inbjudande fanan, varje dag, hela året.Finns överallt där poddar finns.Följ Studio Allsvenskan på sociala medier:  Twitter! Facebook! Instagram! Youtube! TikTok!
  • "Han är två nivåer över alla andra"

01:28:54
    Studio Allsvenskan finns även på Patreon, där du får ALLA våra avsnitt reklamfritt direkt efter inspelning. Dessutom får du tillgång till våra exklusiva poddserier där vi släpper avsnitt tisdag till fredag varje vecka. Bli medlem här!I dag hälsar vi Birro välkommen tillbaka efter ledigheten och sedan kastar vi oss över alla matcher i Svenska Cupen, match för match, grupp för grupp.Missa inte Studio Allsvenskan, nu när tävlingssäsongen är igång.Det blir också en diskussion om den minska öppenheten i de olika allsvenska klubbarna, med fokus på Djurgården. Missa inte den diskussionen.Studio Allsvenskan dundrar vidare med nytt avsnitt varje dag.Följ Studio Allsvenskan på sociala medier:  Twitter! Facebook! Instagram! Youtube! TikTok!
  • De Giorgios tabelltips och analys: Så slutar Allsvenskan

01:16:30
    Studio Allsvenskan finns även på Patreon, där du får ALLA våra avsnitt reklamfritt direkt efter inspelning. Dessutom får du tillgång till våra exklusiva poddserier där vi släpper avsnitt tisdag till fredag varje vecka. Bli medlem här!Vi tackar Philip De Giorgio för hans tid i Studio Allsvenskan denna gång!Och i Philips sista avsnitt som vikarie har han förberett ett färdigt tabelltips, så kallat "facit", där han tippar hur Allsvenskan slutar 2024 – med analyser på varje lag.Däremot missade han nämna IFK Norrköping, som slutar på nionde plats enligt Philip.Hugo och Henke reagerar på varje tabellplacering.Håller ni med Philips tabelltips?Missa inte Studio Allsvenskans fredagsavsnitt.Följ Studio Allsvenskan på sociala medier: Twitter!Facebook!Instagram!Youtube!TikTok!
  • Totte Nyman: ”Ska vinna guld innan jag lägger av”

48:53
    Hugo och Philip drog till Norrköping för att träffa IFK Norrköpings lagkapten, ikon och fanbärare Christoffer Totte Nyman tillbaka till Studio Allsvenskan! Vi dammar av Philips 90-talsinspirerade faktaruta innan vi sätter full fart in i säsongen som kommer. Hur är Andreas Alm som tränare? Vad kommer det innebära för Totte? Och hur ska spelet se ut när det väl sitter? Och vart kan det spelet bära IFK tabellmässigt över tid? Dessutom snackar vi en del om de senaste säsongernas svårigheter och turbulens, med Rikard Norling och Glen Riddersholm som tränare.Varmt välkomna till ett avsnitt med en av svensk fotbolls största fanbärare, Christoffer Totte Nyman.
  • Rankar: Allsvenskans bästa sportchefer

01:28:22
    Studio Allsvenskan finns även på Patreon, där du får ALLA våra avsnitt reklamfritt direkt efter inspelning. Dessutom får du tillgång till våra exklusiva poddserier där vi släpper avsnitt tisdag till fredag varje vecka. Bli medlem här!Det är onsdag och Studio Allsvenskan är tillbaka med ett nytt avsnitt.I dag fokuserar vi på Sveriges främsta sportchefer, klubbdirektörer, klubbchefer och tekniska direktörer. Alltså personerna som är ansiktet utåt för värvningar, försäljningar och även sportsliga resultat.Därför rankar vi i dag Allsvenskans 16 bästa sportchefer.Vem är bäst? Vem är sämst?Hör våra kriterier och motiveringar. Missa inte detta avsnitt!Följ Studio Allsvenskan på sociala medier:  Twitter! Facebook! Instagram! Youtube! TikTok!
  • "Passa på att njuta innan han lämnar"

01:03:02
    Studio Allsvenskan finns även på Patreon, där du får ALLA våra avsnitt reklamfritt direkt efter inspelning. Dessutom får du tillgång till våra exklusiva poddserier där vi släpper avsnitt tisdag till fredag varje vecka. Bli medlem här!Det är tisdag och Studio Allsvenskan samlas för att snacka ner måndagens match i Svenska cupen där Djurgården slog Skövde med 2-0.Även om vi också noterade Varbergs 4-0-seger mot Luleå i Arcushallen.Vi går igenom matchen, spelarprestationerna och de taktiska dragen i Djurgården.Vem imponerade mest? Vem hade vi väntat oss mer av? Vi får passa på att njuta av att se Lucas Bergvall innan han lämnar för Tottenham.Dessutom har Henke förberett ett fönster mot fotbollsvärlden med gott och blandat.Och vi går igenom de senaste nyheterna.Missa inte Studio Allsvenskans tisdagsavsnitt.Följ Studio Allsvenskan på sociala medier:  Twitter! Facebook! Instagram! Youtube! TikTok!
  • "Kommer bli en obehaglig överraskning för många"

01:19:00
    Studio Allsvenskan finns även på Patreon, där du får ALLA våra avsnitt reklamfritt direkt efter inspelning. Dessutom får du tillgång till våra exklusiva poddserier där vi släpper avsnitt tisdag till fredag varje vecka. Bli medlem här!Äntligen måndag, äntligen Studio Allsvenskan!Och ÄNTLIGEN är tävlingssäsongen i full gång.Vi går igenom alla helgens matcher i Svenska cupen där allsvenska lag spelade, plus lite från Degerfors-Örgryte.Många topplag tog planenliga segrar. Vissa imponerade mer än andra. Bajen blev överkörda hemma mot VSK. Vad var det som hände där?Och Sirius och Kalmar imponerade offensivt. Vi går igenom ALLT.Varmt välkomna till Studio Allsvenskans kompletta genomgång av tävlingsmatcher.Följ Studio Allsvenskan på sociala medier:  Twitter! Facebook! Instagram! Youtube! TikTok!
  • Svenska cupen – Holmberg vs Holmberg

40:52
    Studio Allsvenskan finns även på Patreon, där du får ALLA våra avsnitt reklamfritt direkt efter inspelning. Dessutom får du tillgång till våra exklusiva poddserier där vi släpper avsnitt tisdag till fredag varje vecka. Bli medlem här!Det är fredag i kvarteret och Studio Allsvenskan bjuder in till cupspecial. Vi riktar vårt fulla fokus mot grupp 2 där Fredrik "Fidde" Holmberg, som tränar GAIS, går upp mot Andreas "Adde" Holmberg, som tränar Örgryte.Vi ringer därför upp båda bröderna för att höra hur de förbereder sig inför Göteborgsderbyt mot varandra. Vem vann oftast när de var yngre? Vad måste man se upp med hos GAIS och ÖIS?Lägg därtill att Degerfors och Elfsborg finns med så har vi en helt otrolig grupp!Missa inte avsnittet med Holmberg vs Holmberg.Följ Studio Allsvenskan på sociala medier:  Twitter! Facebook! Instagram! Youtube! TikTok!
  • Genomgång av alla lag i Svenska cupen

01:12:24
    Studio Allsvenskan finns även på Patreon, där du får ALLA våra avsnitt reklamfritt direkt efter inspelning. Dessutom får du tillgång till våra exklusiva poddserier där vi släpper avsnitt tisdag till fredag varje vecka. Bli medlem här!Det är torsdag och Henke, Hugo och Philip samlas för att göra en ordentlig genomgång inför Svenska cupen, som drar i gång i helgen.Vi går igenom de senaste nyheterna om alla lag, lite Silly och de största snackisarna. Men framför allt tippar vi samtliga åtta grupper. Vilka går vidare? Och vilka går vidare som de fyra bästa och de fyra sämsta?Därefter tippar vi kvartsfinalerna samt vilka som tar sig till final och slutligen vilket lag som kommer lyfta pokalen i vår.Missa inte Studio Allsvenskans kompletta cup-genomgång.Följ Studio Allsvenskan på sociala medier:  Twitter! Facebook! Instagram! Youtube! TikTok!