Share

cover art for Radio Sweden på lätt svenska

Radio Sweden på lätt svenska


Latest episode

  • Tisdag 3 december 2019

    09:19|
    Fler vill rösta på Sverigedemokraterna. Det visar en undersökning från SCB. Det går bättre igen för svenska elever i skolan. Och orienteraren Tove Alexandersson får priset bragd-guld. Programledare: Jenny Hallberg

More episodes

View all episodes

  • Måndag 2 december 2019

    10:51|
    Idag börjar FN:s stora klimatmöte i Madrid i Spanien. En 17-årig kille döms för att han brände bilar i Göteborg. Nu har årets julkalendrar börjat, i radio och TV. Programledare: Ingrid Forsberg.
  • Fredag 29 november 2019

    08:42|
    Den försvunna unga tjejen i Uddevalla är död. En politiker från Sverigedemokraterna åtalas för att ha tafsat på en kvinna. Många handlar mycket i dag på black friday. Programledare: Ingrid Forsberg.
  • Torsdag 28 november 2019

    08:46|
    Flera partier vill ha hårdare krav för att arbetskraftsinvandrare ska få ta hit sin familj. Många är arga på fotbollsspelaren Zlatan Ibrahimovic. Programledare: Ingrid Forsberg.
  • Onsdag 27 november 2019

    10:04|
    Banken SEB kan ha använts för att tvätta olagliga pengar. Nu kan den nya EU-kommissionen börja arbeta. Fotbollsspelaren Zlatan Ibrahimovic köper en del av klubben Hammarby. Programledare: Ingrid Forsberg.
  • Tisdag 26 november 2019

    10:34|
    Iraks försvarsminister är misstänkt för brott i Sverige. Nu kan SOS Alarm lättare hitta personer som behöver hjälp. Sveriges finaste pris till böcker Augustpriset har delats ut. Programledare: Ingrid Forsberg.
  • Måndag 25 november 2019

    10:00|
    Sverigedemokraterna har bestämt hur partiets politik ska vara. Billiga elektriska produkter kan vara farliga. Både Sveriges damer och herrar vann guld i EM i curling. Programledare: Ingrid Forsberg.