Radio Sweden på lätt svenska
All Episodes

Tisdag 3 december 2019
09:19|Fler vill rösta på Sverigedemokraterna. Det visar en undersökning från SCB. Det går bättre igen för svenska elever i skolan. Och orienteraren Tove Alexandersson får priset bragd-guld. Programledare: Jenny Hallberg
Måndag 2 december 2019
10:51|Idag börjar FN:s stora klimatmöte i Madrid i Spanien. En 17-årig kille döms för att han brände bilar i Göteborg. Nu har årets julkalendrar börjat, i radio och TV. Programledare: Ingrid Forsberg.
Fredag 29 november 2019
08:42|Den försvunna unga tjejen i Uddevalla är död. En politiker från Sverigedemokraterna åtalas för att ha tafsat på en kvinna. Många handlar mycket i dag på black friday. Programledare: Ingrid Forsberg.
Torsdag 28 november 2019
08:46|Flera partier vill ha hårdare krav för att arbetskraftsinvandrare ska få ta hit sin familj. Många är arga på fotbollsspelaren Zlatan Ibrahimovic. Programledare: Ingrid Forsberg.
Onsdag 27 november 2019
10:04|Banken SEB kan ha använts för att tvätta olagliga pengar. Nu kan den nya EU-kommissionen börja arbeta. Fotbollsspelaren Zlatan Ibrahimovic köper en del av klubben Hammarby. Programledare: Ingrid Forsberg.
Tisdag 26 november 2019
10:34|Iraks försvarsminister är misstänkt för brott i Sverige. Nu kan SOS Alarm lättare hitta personer som behöver hjälp. Sveriges finaste pris till böcker Augustpriset har delats ut. Programledare: Ingrid Forsberg.
Måndag 25 november 2019
10:00|Sverigedemokraterna har bestämt hur partiets politik ska vara. Billiga elektriska produkter kan vara farliga. Både Sveriges damer och herrar vann guld i EM i curling. Programledare: Ingrid Forsberg.
Fredag 22 november 2019
09:02|Invandrare från utanför Europa har det svårare ekonomiskt. Unga svenskar rör på sig för lite. Nu börjar säsongen för tävlingar i skidåkning. Programledare: Clara Bergström
Torsdag 21 november 2019
08:41|En ung tjej är försvunnen i Uddevalla. Idag började rättegången mot journalisten Cissi Wallin. Svenska låtskrivaren Max Martins låtar har blivit en musikal. Programledare: Ingrid Forsberg.
loading...