Share

Så vad händer?
Semesterspecial #3: Vad skulle hända med podden om nån av oss dog?
•
Den tredje delen av vår semesterspecial är här! Och Jon inleder den oklart nog med att ställa ”a dark question”: vad skulle Amat göra med podden om Jon dog? Det leder till ett samtal om testamenten, AI, hologram, integritet, vad vi vill ska hända med våra kroppar och hur mycket man egentligen behöver bry sig om vad som sker efter ens död.
Jon avslöjar även att han tror att han kommer leva till minst 130 år, medan Amat hävdar att Jons ”what could go wrong”-filosofi riskerar att screw over hans familj om saker skulle skita sig. Enjoy!
More episodes
View all episodes

226. #226: Soccer, Midsummer & Brothels with President Kodjo
48:04||Ep. 226Amat is on vacation, so Jon is here to represent the hardest working podcast in Sweden. Kodjo Akolor joined Jon for a stream-of-consciousness conversation about World Cup colonization reckoning, pouring out liquor being in the Black blood, Ghanaian midsummer assimilation, countries not existing unless we are there, Dictator Kodjo being the leader we would want but the world definitely would not need, business class flights, Jon visiting Greece for the first time and a tragic "strip club"/brothel story. Take a deep breath and prepare for the ride.***There was a technical issue, so the full video of this episode will not be available. Support this podcast at www.patreon.com/svh
Livsrådet: ”Hjälp! Hur får jag min man att göra en vasektomi?”
23:35|I veckans Livsrådet svarar vi på en fråga från en lyssnare som har tröttnat på att, i sin långvariga relation, ta allt ansvar för prevnentinmedel. Eftersom både hon och hennes sambo är säkra på att de inte vill ha fler barn (även om relationen skulle ta slut och de träffar någon ny) har hon föreslagit att han gör en vasektomi. Men han vägrar. Hur ska hon ”övertyga” honom? Vad bättre än att ställa frågan till två män som har gjort vasektomi. Vi har svaret!
#225: VM-feber, Tidöregeringens sista (?) ryck & Trumps ”fredsavtal”
48:30|I veckans huvudepisod pratar vi Tidöregeringen som, med svikande opinionssiffror, skyndar att genomföra sin politik. I dagarna röstades exempelvis både angiveri- och vandelslagarna igenom. Vi diskuterar även Donald Trumps luddiga fredsplan med Iran.Det blir också snack om våra favoritstunder från fotbolls-VM hittills, häng i skogen och det Mad Max-iga MMA-spektaklet vid Vita huset. Enjoy!


Livsrådet: "Hjälp! Min pojkvän förstår mig inte!"
15:55|I veckans Livsråd svarar vi på en fråga från en lyssnare som är ihop med en kille hon verkligen gillar och som vill hennes bästa. MEN han förstår inte hur han ska ge henne stöd och hon vill helst att han instinktivt ska förstå det utan att hon behöver tala om det för honom. Nu funderar hon på att göra slut. Är det rätt beslut? Eller framstressat? Vi har svaret!
En grej till: Högerextrema Nick Alinia i ”Invandrare för svenskar”, SD:s barnporr & Vänsterpartiet i trubbel
34:05|I veckans En grej till diskuterar vi SVT som bjudit in den högerextrema aktivisten Nick Alinia till programmet ”Invandrare för svenskar”. Vi pratar yttrandefrihet, Alinis tillvägagångssätt och Amats egna erfarenheter av det fruktansvärt ängsliga public service. Vi hinner även snacka om den barnpornografimisstänkta SD-politikern Michael Rubbestad samt Vänsterpartiets senaste (och återkommande) skandal. Enjoy!
#223: Berlinkärlek, Trump är lack på Netanyahu & ny ”ventil” för tonårsutvisningarna
43:19|I veckans huvudavsnitt berättar Amat om sin Berlintripp och den slående kontrasten mot Stockholm. Sedan pratar vi Tidöregeringens ventil för tonårsutvisningarna och hur partierna vägrar låtsas om att den folkliga opinionen har påverkat dem. I slutet pratar vi uppgifterna om att Trump är fly förbannad på Netanyahu för Israels oproportioneliga attacker i Libanon och konsekvenserna det får för fredsförhandlingarna med Iran. Enjoy!
Livsrådet: "Hjälp! Blundar jag för röda flaggor?"
18:54|I veckans Livsrådet svarar vi på en fråga från en lyssnare som snart ska gifta sig med sin partner men har börjat fundera på om hon har blundat för röda flaggor. Detta kan vara vårt mest solklara "ja" nånsin!