Latest episode

119. Sommarspecial - Vad är okej och var går gränsen?
43:22|Skulle du säga till om du såg att en stallkompis häst fick för mycket hö – eller kanske till och med ta bort lite ur höpåsen själv? Och hur mycket får man egentligen låna på tävling utan att först fråga om lov? I det här avsnittet dyker vi ner i stallvardagens stora vattendelare. Vi diskuterar situationer som väcker starka känslor, delar åsikter och sätter både etikett och vänskap på prov. Vad är okej – och var går gränsen?
More episodes
View all episodes

6. HästnetPodden Extra
16:10|Säger du ja fast du egentligen menar nej? Då är du inte ensam. I dagens avsnitt pratar vi om varför det kan vara så svårt att sätta gränser och hur rädslan för att göra någon besviken ibland får oss att köra över våra egna behov. Hur säger man nej på ett schysst sätt? Och varför är det så viktigt att våga stå upp för sig själv? Ett avsnitt om självrespekt, gränssättning och att hitta balansen mellan att vara hjälpsam och att ta hand om sig själv.
118. Sommarspecial - Joel Jonsson
56:16|Varför är vi ofta så mycket snällare mot andra än mot oss själva? Och varför ställer vi ibland högre krav på oss själva än vi någonsin skulle göra på någon annan?I det här avsnittet gästas vi av Joel Jonsson, mental tränare och coach, för ett samtal om självkritik, prestationsångest och vikten av att behandla sig själv med samma omtanke som man visar sin omgivning. Vi pratar om hur våra tankemönster påverkar både oss själva och våra hästar, varför det kan vara så svårt att känna sig nöjd och hur vi kan undvika att svika våra egna behov i jakten på att prestera.

117. Behöver man berätta för sin sambo att man köpt en häst?
45:02|Den här veckan går vi igenom vilka hästar vi har i stallet och vilka vi tror på för framtiden. Men hur prioriterar man egentligen vilka hästar man ska satsa på?

116. Ett föl i bröllopspresent
01:06:45|Den här veckan gästas vi av August Gori från Furry Family, missa INTE det! Vi pratar också om nästa års stora satsning; amatörtouren för båda två, men i "fel" disciplin. Hur kul? Är ni med och stöttar?