Share

cover art for Skärmtid eller ej?!

Ångra inget

Skärmtid eller ej?!

Ett samtal om barns skärmtid, gränssättning och hur Ida och Andrea försöker hitta en balans som fungerar i vardagen men också på sommarlovet.



More episodes

View all episodes

  • En obekväm upplevelse

    29:56|
    Tjejerna är på semester i Turkiet och tar seden dit man kommer - Ida och Andrea har betalat för att bli tvättade, av en man. De frågar sig hur rena de egentligen känner sig. Vad är okej och vad är inte det? 
  • Helan går!

    48:47|
    Snart är det midsommar och tjejerna diskuterar om det så fel att dricka när barnen är med och delar sina egna erfarenheter kring konsumtion av alkohol.
  • Hjärnans dolda superkraft

    53:04|
    Vad händer när du börjar leta efter möjligheter istället för hinder? I veckans avsnitt pratar vi om hur vårt fokus påverkar det vi ser, tänker och upplever.
  • Den förbjudna förskole-handlingen

    53:16|
    Den här veckan pratar vi om varför det verkar provocera vissa att man handlar, tränar eller gör ärenden medan barnet är på förskolan. Är förskolan bara till för jobb? Måste varje minut vara produktiv? Ett ärligt samtal om föräldraskap, vardagsstress och rätten att få vara människa också.
  • Vi rensar luften

    01:03:45|
    Myran och Ida rensar luften efter en konflikt som triggat deras djupaste sårbarheter. Ett ärligt avsnitt om vänskap, kommunikation och att välja varandra även när det är svårt.Tjejerna berättar också om varför de springer Göteborgsvarvet till förmån för Ung Cancer.
  • Orosanmälan

    50:56|
    Varför har Ida fått en orosanmälan och vad händer om man missar tiden för cellprovet?Det separerade livet har gett urinvägsinfektion och andra reflektioner.
  • Ska idrott vara neutral? Krig, politik och dubbelmoral

    44:33|
    Tjejerna pratar om varför Idas exman har fått obefogad kritik; om idrott och krig – ska alla behandlas lika eller styr politiken vem som får tävla?
  • Stalking goes wrong

    49:21|
    Tjejerna har varit på event i Milano och har tagit med sig en del spaningar. Det pratas nät-stalking som går fel.