Share

cover art for #346: Kjersti Dalseide

Anger

#346: Kjersti Dalseide

Kjersti Dalseide er skuespiller. Hun synes anger er litt bortkasta tid, men kan angre på uvaner, som å komme for sent og all tid hun bruker på internett. Vi snakker bl.a. om å være helt gjennomsnittlig på å pugge tekst, om forskjellen på audition og selftape, om å ha en dialekt som ikke alltid passer inn i alle roller, om tryggheten i å være fast ansatt, at av og til så vil man ikke stå på scenen og bli sett av så mange, å spille den ene parten i et av de beste romantiske parene på norsk TV noensinne, å være ganske engstelig og slite med hvordan man skal oppføre seg i en sosial setting, å mislike å se seg selv på skjerm, fordi hun blir så selvbevisst, hvordan det var å spille hovedrollen i en spillefilm og spille på helt andre registre enn hun har selv, om da hun var tenåring og måtte være tøff og være med på skrekkfilmkveld, og den ble avbrutt av strømbrudd og mye annen skremsel og en god del om det faktisk er spising av morkake i «Kristin Lavransdatter» eller ikke, om å bli tapetsert av mygg i ansiktet på scenen, og om å skulle spille i «Les Misérables» helt uten musikk.


Programleder: Sivert Moe

More episodes

View all episodes

  • StavAnger #18

    11:18|
    Snakker om Mablis.
  • FØRSTE NØDTEJP

    15:18|
    Kan inneholde skjære.
  • StavAnger #17

    09:17|
    Snakker om å holde seg for nesa på fly.
  • #366: Martin Wennberg

    01:02:47|
    Martin Wennberg er musiker, låtskriver og vokalist i Håndgemeng. Han angrer mest på små ting, som at han slutta å stå på skateboard, men angrer ikke på store veivalg i livet. Vi snakker bl.a. om den store nedturen som heter hverdag etter en veldig god helg med spilling, hvor absurd det er at i Tyskland kan det samles mange tusen mennesker midt i ødemarka og nyte musikk sammen, at musikken har vært en viktig del av livet hans siden barneskolen, men at det skulle ta mange år før han tok steget opp på scenen, at nervøsiteten bare blir større og større for hvert år som går, men at følelsen underveis og spesielt etter konsert gjør alt verdt det, at man blir som en gjeng brødre uten foreldre når man er på tur med bandet, og hvor trygt og fint det er å lage musikk sammen med noen av sine nærmeste og eldste venner, å bli inspirert av veldig mye forskjellig musikk utenom den musikken de lager selv, å ikke ville sette seg for store mål for å unngå skuffelse, men klare å være takknemlig for den reisen han er med på og en god del om å ikke føle seg helt hjemme blant tyske stonere, stor produktivitet og prokrastinering samtidig, black metal-torsdag på ungdomsskolen og at vi to er litt snarlike.Programleder: Sivert Moe
  • StavAnger #16

    14:55|
    Snakker om Tyskland.
  • #365: Patrick Fardal 2.0

    01:23:36|
    Patrick Fardal er barnevernspedagog, redaktør og DJ. Han synes det er sunt å angre, og stikkord i hans lærdom er 16 år uten hår og briller. Vi snakker bl.a. om at minnene av utgåtte varer i butikkene fremdeles er sterkere enn produktene selv, om å måtte være spesielt mottakelig for ny musikk og at det må presenteres på en viss måte, om vår felles kjærlighet til IDLES, og at det ikke fins et annet band som har gitt oss og lært oss så mye, om da han møtte noen av sine helter i nevnte band på et hotell i Sverige og hvor vanskelig det var å ikke bli helt fanboy, pluss at han fikk noen bilder fra en photobooth og en shoutout under konserten de spilte den kvelden, hvordan det er å jobbe med barn og unge og den gleden det gir å se noen gå fra å ikke ha tro på seg selv til å lyse opp og forstå at det fins en fin fremtid, om å ha lagd en institusjon selv om den ikke alltid er like aktiv og en god del om Molde versus Trøndelag, at SOHO-sjokoladen er og blir en skuffelse og et evig ønske om å vise folk ny og god musikk.Programleder: Sivert Moe
  • StavAnger #15

    18:33|
    Snakker om å gå på kino alene.
  • #364: Jan Rune Holdhus

    01:06:24|
    Jan Rune Holdhus er komiker, sanger og skuespiller. Han har et nostalgisk forhold til anger, og mener at anger er å se tilbake på ting som du skulle ønske du hadde gjort. Vi snakker bl.a. om å lage en musikal om åpningsseremonier på grunn av hans store kjærlighet til åpningsseremonien på Lillehammer-OL, spesielt, om at mange mener at man skal holde seg til én ting, og ikke ha for mange hatter, om å ha vokst opp med et ønske om å bli alt fra Disney-tegner til arkitekt, at de som sier at kvinner ikke er morsomme må ta seg en pære, at det fins onde mennesker, å balansere helt i midten politisk, at karakteren June Kommune kom til fordi han var så irritert på kommunen som ikke strødde under pandemien, og at det ble hans største hit og har fulgt han siden, at June er et positivt utløp for han for å få ut sine egne sinte meninger, men at han ikke vil assosieres kun med den karakteren, hvordan det var å være the only gay in the village da han begynte å stå på scenen, å bli mer og mer redd for å gå på scenen når årene går, fordi det alltid blir mer å tape, at han smugla noe ulovlig i et eller annet hulrom på et cruiseskip en gang og en god del om en felles fascinasjon for Titanic, om at Beethovens femte symfoni er den beste og om å være daglig leder for kinokiosker.Programleder: Sivert Moe
  • StavAnger #14

    13:37|
    Snakker om pinsen.