Share

Anger
#343: KALENA
KALENA er musiker, låtskriver og musikkterapeut. Hennes forhold til anger oppstod da hun visste at hun skulle være med i programmet, og hun synes det er veldig vondt å angre på ting. Vi snakker bl.a. om å grille for lite om sommeren, å se «Paradise Hotel» i skjul da hun var yngre, at det fremdeles finnes arrangører som tenker at musikere godt kan spille gratis, fordi de får jo så mye god eksponering, hvor trist det er at en så stor vokalist som Morten Harket har blitt syk, og at når kjente mennesker rammes av sånt, tenker man at det ikke går an, om å være ferdigutdannet musikkterapeut, og skulle jobbe med mennesker som sliter eller har slitt med rus, og at hun alltid har likt å jobbe med mennesker, om å bli drittlei fotball og heller ville drive med musikk, å ha begynt musikkarrieren som toåring på en krakk i kirken, hvor viktig prosjektet Goofy Geese har vært for henne, og at å bli med der er et av de beste valgene hun har tatt, at hun valgte å fjerne den første låten hun ga ut som soloartist fra strømmetjenestene, fordi den ikke føltes helt riktig for henne, om samarbeidet med Mikhael Paskalev og en god del om dressing og saus, om å ha et så rent fat som mulig etter tacomåltidet og at hun er sjeleglad for at hun er så frimodig som hun er.
Programleder: Sivert Moe
More episodes
View all episodes


#365: Patrick Fardal 2.0
01:23:36|Patrick Fardal er barnevernspedagog, redaktør og DJ. Han synes det er sunt å angre, og stikkord i hans lærdom er 16 år uten hår og briller. Vi snakker bl.a. om at minnene av utgåtte varer i butikkene fremdeles er sterkere enn produktene selv, om å måtte være spesielt mottakelig for ny musikk og at det må presenteres på en viss måte, om vår felles kjærlighet til IDLES, og at det ikke fins et annet band som har gitt oss og lært oss så mye, om da han møtte noen av sine helter i nevnte band på et hotell i Sverige og hvor vanskelig det var å ikke bli helt fanboy, pluss at han fikk noen bilder fra en photobooth og en shoutout under konserten de spilte den kvelden, hvordan det er å jobbe med barn og unge og den gleden det gir å se noen gå fra å ikke ha tro på seg selv til å lyse opp og forstå at det fins en fin fremtid, om å ha lagd en institusjon selv om den ikke alltid er like aktiv og en god del om Molde versus Trøndelag, at SOHO-sjokoladen er og blir en skuffelse og et evig ønske om å vise folk ny og god musikk.Programleder: Sivert Moe

#364: Jan Rune Holdhus
01:06:24|Jan Rune Holdhus er komiker, sanger og skuespiller. Han har et nostalgisk forhold til anger, og mener at anger er å se tilbake på ting som du skulle ønske du hadde gjort. Vi snakker bl.a. om å lage en musikal om åpningsseremonier på grunn av hans store kjærlighet til åpningsseremonien på Lillehammer-OL, spesielt, om at mange mener at man skal holde seg til én ting, og ikke ha for mange hatter, om å ha vokst opp med et ønske om å bli alt fra Disney-tegner til arkitekt, at de som sier at kvinner ikke er morsomme må ta seg en pære, at det fins onde mennesker, å balansere helt i midten politisk, at karakteren June Kommune kom til fordi han var så irritert på kommunen som ikke strødde under pandemien, og at det ble hans største hit og har fulgt han siden, at June er et positivt utløp for han for å få ut sine egne sinte meninger, men at han ikke vil assosieres kun med den karakteren, hvordan det var å være the only gay in the village da han begynte å stå på scenen, å bli mer og mer redd for å gå på scenen når årene går, fordi det alltid blir mer å tape, at han smugla noe ulovlig i et eller annet hulrom på et cruiseskip en gang og en god del om en felles fascinasjon for Titanic, om at Beethovens femte symfoni er den beste og om å være daglig leder for kinokiosker.Programleder: Sivert Moe

#363: Linnea Iversen-Schermann
01:13:57|Linnea Iversen-Schermann er salgssjef. Hun angrer ikke på noe hun har gjort, for det har ført til noe annet, så lenge hun ikke har gjort noe kjipt mot et annet menneske. Vi snakker bl.a. om å selge alt hun og familien eier for å seile rundt i verden i en katamaran i to år, om å ha fått hjerteflimmer og måtte operere hjertet før hun skal reise med familien på bokstavelig talt ukjent farvann, om å ha vært sammen med mannen sin i 17 år og etter at de fikk sitt første barn oppleve at psyken hans ble dårligere, og at det å hoppe av hamsterhjulet skal bli en måte for ham å ta tilbake kontrollen i livet sitt, at hun følte seg som en alenemor i en lang periode og måtte finne på unnskyldninger for at mannen hennes ikke var med på ting, om å ha vokst opp med en far som har vært inn og ut av fengsel, men som var verdens beste pappa og hennes beste venn, selv om hun nå er glad for å være kjent for noe annet enn å bare være datteren hans, å ha forstått at materialisme ikke betyr noe som helst, at hun som enebarn ønsket at datteren sin fikk en søster og en god del om å være stressa på innsiden, men ikke vise det for verden, at drømmen om å bli politi ble byttet ut med mote og at hun heldigvis klarer å sovne når som helst.Programleder: Sivert Moe

#362: Geir Zahl
01:20:41|Geir Zahl er musiker og låtskriver. Han ser på anger som en mulighet for korreksjon, og har virkelig lært noe av å trå feil noen ganger i livet. Vi snakker bl.a. om behovet for å komme seg vekk etter at Kaizers Orchestra la seg selv på is, at da han så kona si for første gang hadde han sagt til en venn at hun var den han skulle gifte seg med en dag, å bygge opp en egen plattform for bandet og ikke gi bort alle inntektene sine til Meta og tekgigantene, å dykke ned i haugevis av gamle kassettopptak fra den spede begynnelse og dele det med fansen, hvor merkelig det er at Kaizers er et kommersielt band i Norge, når det egentlig kan være ganske sært og variert, å bringe Mathias Rust Band til liv i filmen «Mannen som elsket Yngve», å gå fra et liv på veien og i studio til et ganske alminnelig familieliv, og hvordan det var å gå opp på scenen igjen etter ti år og en god del om å være innflytter i en ny by igjen, at man kan være så god i et språk man bare vil før du blir konfrontert med virkeligheten i en taxi og at han ikke tror at han og bandkollegene hadde vært venner hvis det ikke var for musikken.https://thekaizerfamily.com/Programleder: Sivert Moe