Share

cover art for Anger

Anger

Når vi ligger under torva betyr det lite at vi går rundt og angrer på ting. Hvorfor ikke kose oss litt med angeren mens vi fortsatt puster? Sivert Moe snakker med interessante mennesker hver uke om deres forhold til anger.


Latest episode

  • #367: Stian Ringvold Lilleheim

    01:22:57|
    Stian Ringvold Lilleheim er musiker og låtskriver i You Know Who. Han har et veldig sterkt forhold til anger, og har vært nødt til å bestemme seg for å slutte å angre over ting for å kunne leve videre. Vi snakker bl.a. om at reisen hans i bandet startet med at han spurte om å få være vikar, og så fikk han fast jobb veldig raskt, at ingenting er viktigere i livet enn barna hans, og den ekstreme gleden han får av å kunne bygge lego lenge etter at barnet har lagt seg, å ha kommet til det punktet at man spiller så mange konserter sammen at det blir et stort savn når det er stille, at han ikke spiller i et band som snakker om de store følelsene, men at de er flinke til å si at de er glad i hverandre, å ha vokst opp i et religiøst hjem og måtte gjemme rockeplatene under puta, det nye livet som separert, og prøve å manøvrere seg gjennom familie, jobb og band, å ikke klare å holde en pils på scenen fordi adrenalinet gjør at han rister så fælt, å føle at plassen på Tons of Rock er veldig fortjent, men at flere fra undergrunnen skulle vært med og en god del om å endelig kunne stå for all musikken han lager, og om Tom Selleck og Jason Waterfalls.Programleder: Sivert Moe

More episodes

View all episodes

  • StavAnger #18

    11:18|
    Snakker om Mablis.
  • FØRSTE NØDTEJP

    15:18|
    Kan inneholde skjære.
  • StavAnger #17

    09:17|
    Snakker om å holde seg for nesa på fly.
  • #366: Martin Wennberg

    01:02:47|
    Martin Wennberg er musiker, låtskriver og vokalist i Håndgemeng. Han angrer mest på små ting, som at han slutta å stå på skateboard, men angrer ikke på store veivalg i livet. Vi snakker bl.a. om den store nedturen som heter hverdag etter en veldig god helg med spilling, hvor absurd det er at i Tyskland kan det samles mange tusen mennesker midt i ødemarka og nyte musikk sammen, at musikken har vært en viktig del av livet hans siden barneskolen, men at det skulle ta mange år før han tok steget opp på scenen, at nervøsiteten bare blir større og større for hvert år som går, men at følelsen underveis og spesielt etter konsert gjør alt verdt det, at man blir som en gjeng brødre uten foreldre når man er på tur med bandet, og hvor trygt og fint det er å lage musikk sammen med noen av sine nærmeste og eldste venner, å bli inspirert av veldig mye forskjellig musikk utenom den musikken de lager selv, å ikke ville sette seg for store mål for å unngå skuffelse, men klare å være takknemlig for den reisen han er med på og en god del om å ikke føle seg helt hjemme blant tyske stonere, stor produktivitet og prokrastinering samtidig, black metal-torsdag på ungdomsskolen og at vi to er litt snarlike.Programleder: Sivert Moe
  • StavAnger #16

    14:55|
    Snakker om Tyskland.
  • #365: Patrick Fardal 2.0

    01:23:36|
    Patrick Fardal er barnevernspedagog, redaktør og DJ. Han synes det er sunt å angre, og stikkord i hans lærdom er 16 år uten hår og briller. Vi snakker bl.a. om at minnene av utgåtte varer i butikkene fremdeles er sterkere enn produktene selv, om å måtte være spesielt mottakelig for ny musikk og at det må presenteres på en viss måte, om vår felles kjærlighet til IDLES, og at det ikke fins et annet band som har gitt oss og lært oss så mye, om da han møtte noen av sine helter i nevnte band på et hotell i Sverige og hvor vanskelig det var å ikke bli helt fanboy, pluss at han fikk noen bilder fra en photobooth og en shoutout under konserten de spilte den kvelden, hvordan det er å jobbe med barn og unge og den gleden det gir å se noen gå fra å ikke ha tro på seg selv til å lyse opp og forstå at det fins en fin fremtid, om å ha lagd en institusjon selv om den ikke alltid er like aktiv og en god del om Molde versus Trøndelag, at SOHO-sjokoladen er og blir en skuffelse og et evig ønske om å vise folk ny og god musikk.Programleder: Sivert Moe